Westland

Termální jezera, ledovce, nepředstavitelně modré řeky a samozřejmě sandflies a déšť!

Westland je název pro jižní část západního pobřeží, kde se Alpy rychle (a tak trochu nečekaně) zvedají od zcela plochého pobřeží a na jejich vrcholcích sedí ledovce. Tato část nám ještě chyběla k prozkoumání, i když čas dovolil vybrat si jen to nejzajímavější. Po průjezdu krásným Arthurs passem jsme zakotvili v pěkném městečku Hokitika. Ještě před západem slunce jsme se stihli vykoupat v neskutečně mléčně modré ledovcové řece v krásném kaňonu. Pak jsme stihli legendární westcost západ slunce a koukli jsme se i na svítící červy glowworms ve volné přírodě. Pak jsme celý den prolézali městečko, respektive umělecké prodejní galerie zaměřené na místní posvátný kámen nefrit a výrobky z něj. A merino. A nakupovali jsme, docela dost, hlavně to merino… Taky jsme zašli do místního muzea a když nám vyhládlo, dali jsme si klasické fish n´chips a ochutnali místní specialitu – waitbait (úplně malé rybičky, narychlo jako omeleta).

Lanový most přes Hokitika gorge
Mléčně tyrkysová barva ledovcové řeky
Další z krásných západů

Vzhledem k počasí jsme se poté rozhodli vyrazit na dvoudenní Copland track s přespáním na chatě u termálních jezírek. Cesta jako taková moc zajímavá nebyla (tedy až na přítomnost krásně barevné ledovcové řeky a občasné přeskakování potoků). Ale termální jezírka uprostřed hor byla super, teploučká (asi 38-41 stupňů) a s trochou bílého blátíčka a pěknými výhledy. Zejména po setmění to bylo vskutku kouzelné, a když nás po cestě do chatky překvapily glowworms, byli jsme už úplně spokojení. Cestu zpátky jsme zvládli v rekordním čase (asi půlka oficiálního času), protože nám nad hlavou visela hrozba silného deště, kvůli kterému byl trek dokonce zavřený pro cestu nahoru. Ale stihli jsme to suší, i s broděním na konci. A byli jsme vážně rádi, protože déšť, který se spustil odpoledne, byl nejsilnější, co jsme tu zatím zažili.

Cesta kolem ledovcové řeky do hor
Termální jezírka

No a pak přišel dlouho očekávaný pátek. Měli jsme totiž zarezervovaný a zaplacený velmi drahý výlet na ledovec, ke kterému jsme upínali naše naděje na pěkné počasí. A i když to tak předchozí den za deště nevypadalo, bylo krásně. Ledovec Františka Jozefa vystoupil z mraků a odhalil se v celé kráse. Těšili jsme se jak malé děti. Dostali jsme bundy, tašku přes rameno, boty a mačky. Pak jsme šli čekat na helikoptéru. Bohužel na nás nevyšlo místo vedle řidiče, ale i tak to bylo fenomenální. Vyfasovali jsme klapky na uši a hurá! Krátký let vrtulníkem s výhledy na ledovec by nám jako superzážitek asi stačil, ale to už jsme si nazouvali mačky a šup na led! Tento ledovec se hýbe velmi rychle (1-5m za den), takže jsme nemohli jít všude kvůli riziku ledopádů. Na ledovci jsme chodili a fotili dvě hodiny a jako třešničku na dortu jsme pak „slaňovali“ v ledovcové „jeskyni“. To bylo asi úplně nejlepší (i když mi to pěkně smeklo a svezla jsem se do malého ledovcového potůčku 😀 ). Pak let zpět s pěknou nakloněnou zatáčkou do údolí a bylo.

Výhledy z helikoptéry
Ledovec!
Jdeme
Slaňování do ledovcové jeskyně jako největší zážitek
Struktury a podoby ledovce
Všichni jsme si to nadmíru užili
Mačky a úsměvy
Nebezpečná část pod ledopády

Ještě jsme stihli vyjížďku na kajacích po jezeře a hezkou večerní vycházku kolem Lake Matheson, ve kterém se za příhodných podmínek zrcadlí ledovce i nejvyšší hora Zélandu, Mount Cook. Úplně zrcadlový obraz jsme sice neviděli, ale alespoň jsme Mt Cook na chvíli zahlédli.

Lake Matheson jako zrcadlo nejvyšší hoře Zélandu

Poslední zastavení na plážích, procházka mokřady no a pak už jsme pokračovali posledním a asi nejhezčím Haastovým průsmykem směrem na Wanaku… Cestou jsme se osvěžili pohledem na několik vodopádů a pak už jsme se ocitli v kraji považovaném za perlu Zélandu, ale o tom až příště…

Kdo najde ptáka vyhrál
Fotogenický (f)racek
Největší mokřadní systém

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )